Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz sposoby i zasady udostępniania danych w nich zawartych
Rejestry, ewidencje, archiwa oraz sposoby i zasady udostępniania danych w nich zawartych
Poradnia prowadzi następującą dokumentację:
- wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy poradni, zawierający numer nadany przez poradnię przy zgłoszeniu, imię (imiona) i nazwisko dziecka albo pełnoletniego ucznia, jego datę urodzenia, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz adres zamieszkania;
- rejestr przyjęć;
- rejestr udzielanych porad i konsultacji bez badań;
- rejestr pracy w terenie;
- rejestr wydanych opinii, rejestr wydawanych informacji i rejestr wydanych orzeczeń, zawierający numer porządkowy, numer opinii, informacji lub orzeczenia oraz datę ich wydania;
- dzienniki indywidualnych zajęć specjalistów, zawierające informacje o przebiegu działalności diagnostycznej, terapeutycznej i konsultacyjnej;
- dokumentację terapii indywidualnej i grupowej;
- protokoły posiedzeń zespołów orzekających;
- protokoły rad pedagogicznych i rad szkoleniowych;
- teczki indywidualne- zawierające dokumentację badań, terapii, konsultacji dzieci i uczniów;
- inną dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
Poradnia przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
Informacje o wynikach badań diagnostycznych udzielane są rodzicom lub opiekunom. Orzeczenia i opinie wydawane są zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 18 września 2008r. w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wydawania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania) na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów.
Metryka strony